20150311

Ik heb dadelbars gemaakt!



Hi Hi! Zondag had ik dadeltaart gemaakt, nou ja dadeltaart, het zijn uiteindelijk soort van bars geworden. Eerst dacht ik altijd huh? Dadeltaart is dat wel lekker? Wat zijn überhaupt dadels?! Na een tijdje kwam me moeder wel eens thuis met dadels, omdat ze beetje gezond bezig is. Begon ik daar ook mee te snoepen.  En heel lang geleden kwam mijn vriendin naar me toe wil een stukje dadeltaart. Ik zo uuh ja! Eten is altijd goed! En wauw het was zo lekker! Je denk vast dadeltaart, eww. Maar het is echt lekker!


Benodigheden:
  • 100 g biscuitjes
  • pecannootjes of walnoten zijn ook erg lekker, ongeveer een handje vol
  • 250 g dadels 
  • 125 g boter
  • als laatste nog wat kokosrasp, voor erop
  • klein beetje honing

Eerst snij je de dadels in kleine stukjes ongeveer in 4'en of meer en de bescuitjes en je noten breek je in kleine stukjes. Daarna neemt een steelpannetje en laat de boter daarin smelten. Goed roeren zodat het niet gaat aan branden. Wanneer alles is gesmolten, doe je de dadels en de honing (hoeft niet perse, dadels zijn al zoet van zichzelf) erbij en roer dat goed door. Na ongeveer een minuutje 1 â 2 wanneer de dadels wat zachter zijn geworden en de boter merendeels is geabsorbeerd, dan doe je de biscuitjes en de noten erbij. Roer dit mixje goed door elkaar en laat het nog eventjes op het vuur staan. Schep dit daarna in een bakblik, dit kan een ronde kleine bakblik zijn (dan heb je echt een taartje) of in een brownie bakblik (dan heb je soort van bars). Laat het goed afkoelen ongeveer anderhalf uur en strooi daarna de kokosrasp erover heen, de hoeveelheid is naar jouw smaak.


TADAA! Je heb je dadeltaart/bars! En nomnomnom, het is zo lekker! En echt iedereen vond het lekker: ouders, broertjes en mijn vriendinnen. Het was ook binnen 2 dagen alweer op. De koekjes en de noten erin maken het zo lekker en de dadels natuurlijk. Ik ga dit zeker weten vaker maken!



Hebben jullie al een keer dadeltaart gegeten?

Kisses,
Jentel 

4 reacties:

  1. Oeh dit ziet er wel heel lekker uit! Ik heb nog nooit dadels op eigenlijk haha, maar ik ben wel benieuwd! :)
    X Emma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk! Nouja, vooral lekker natuurlijk ;) Ga ik eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog nooit gegeten, maar het ziet er heerlijk uit!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw dit ziet er nu al te lekker uit.
    Ik ben al echt gek op dadels en dan met nootjes en biscuitjes!
    Dit moet echt veel te lekker zijn. Zoiets dat je meteen alles opeet.

    Good vibes,

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat een reactie op me blog plaats.
Ik lees elke reactie met plezier!

kisses ♥