20150501

Smootie Bowl


Hi Hi! Zoals jullie misschien hadden gezien om mijn instagram dat ik al een beetje bezig was met de smoothie bowl, dingetjes uitproberen enz. Ehh wat is smoothie bowl?! Nou gewoon heel simpel: een smootie in een kom. Alleen je kan er eindeloos me varieren met toppings en het ziet er veel mooier uit. De smaak is het belangrijkst maar als het ook nog goed uitziet is het helemaal perfect! Deze smoothie bowl is super gezond dus perfect voor in de de ochtend! 



Wat je nodig hebt
  • Bevroren fruit naar keuze (Ik heb gekozen voor blauwe bessen, frambozen en mango)
  • Chia seeds of andere zaden'
  • Havermout
  • Soja/amadel/kokos of gewone melk
  • honing (Hoeft niet, had ik deze keer ook niet gedaan)

Dit allemaal in de blender gooien of als je net als mij niet zo'n fancy ding heb, met een staafmixer werkt ook. Misschien nog extra fruit toevoegen of havermout, doe het lekker op je eigen gevoel. Ik gooi ook er maar van alles in en proef ik wel of het goed is. 


Sprankel je favoriete toppings op je smoothie, ik heb gekozen voor havermout, chia seeds en fruit. Maar zoals ik al zei je kan er eindeloos mee variëren: kokosrasp, muesli, alle soorten zaden en noten en nog veel meer. Maak er een mooi kunstwerk van!


Heb jij al een keer over de smoothie bowl gehoord of gezien?

Kisses,
Jentel 

8 reacties:

  1. Wauw mooie foto's! En het ziet er heerlijk uit! Ik hou zo van smoothies en al dat fruit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had er nog nooit van gehoord! Voor alles is een eerste keer right? Ziet er heerlijk uit, ik hou van smooties!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat ziet dit er heerlijk uit! Vind smoothies altijd wel lekker alleen zo veel werk haha. Ga het snel weer een keer proberen nu ik vakantie heb. :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er lekker uit. Mooie foto's trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb ook wel eens zoiets gemaakt! Lekker hè?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaa echt heel erg! Ik heb het deze vakantie bijna elke dag gegeten in de ochtend, oepss. Kisses

      Verwijderen

Lief dat een reactie op me blog plaats.
Ik lees elke reactie met plezier!

kisses ♥