20131018

PERSOONLIJK | Zelfvertrouwen hebben

Ja, ik ben ook soms wel eens onzeker over dingen. Ik ben ook vroeger gepest. Maar in de loop van de jaren heb ik toch wel wat aardig zelf vertrouwen gekregen! Er zijn heel veel meiden op deze wereld die ook zijn gepest of heel vaak onzeker zijn. En ik wil al een tijdje lang een een persoonlijk bericht schrijven, en het gaat vandaag over zelfvertrouwen



Iedereen heeft wel een oordeel over mensen. Hoe mensen over je denken of wat je van je vinden. Maar dat betekend niet dat jij van hun oordeel onzeker moet voelen! Ik ben op de basis school een beetje gepest. Ik was altijd dat kleine meisje dat heel raar was met haar andere afkomst en haar brilletje. Ik was toen heel onzeker. Als iemand iets naars tegen mij zei, durfte ik vaak nooit iets terug te zetten. Ik was de pest slachtover. Als jij wordt gepest, laat het niet over je lopen. Zeg er iets van, ga naar je leeraar, of schrijft het ergens op. Want je moet al dat verdriet en woede toch soms even kwijt. In groep acht hadden wij echt zo'n goeie leeraar. Echt ik haatte hem toen, maar later beseefde ik pas dat hij een goede leeraar was. Hij was super streng maar wel op een goeie manier. Als je echt iemand pestte of als je heel onbeleefd was. Moest hij gewoon een dag naar een ander groep acht. Niet dat ik dat fijn vond dat de mensen naar de ander groep moesten, maar ze hadden er wel iets van geleerd. In groep acht werden we echt gewoon één klas, die jaren daarvoor hadden we dat niet gehad. Ik werd ook gewoon niet meer gepest.



Toen ging ik naar de middelbare school. Ik twijfelde heel erg welke school ik moest gaan omdat ik bang was dat ik gepest werd. Maar eigenlijk werd ik dat helemaal niet, het begon echt als een nieuwe frisse start. Ik ging ook echt niet meer met de mensen om van mij oude school. Nieuwe mensen ontmoeten, een nieuwe omgeving. Het eerste jaar ging gewoon helemaal perfect, het was echt een leuk schooljaar. In het 2e jaar werd ik steeds onzeker over wat mensen van mij dachten. Ik durfte niet meer zo veel te praten, ik dacht dat mijn mening toch niet belangrijk was. Ik was echt een stil geworden. Maar op een dag dacht ik: 'Ik ben helemaal niet altijd stil  en verlegen dit ben ik gewoon niet, ik ben altijd gewoon vrolijk en blij'. En daarna heb ik steeds meer zelfvertrouwen gekregen. Ik zeg gewoon heel vaak tegen mezelf gewoon lachen het komt allemaal goed. En ik zeg heel vaak van dat soort dingen tegen mijzelf, en het helpt. En oké ik hoor nog steeds dat ik klein ben, maar ik accepteer het gewoon. Want ik ben ook gewoon klein. En ik word ook gewoon soms wel geplaagd, maar ik zeg gewoon iets tien keer hards terug.


Mijn blog heeft me ook echt geholpen met mijn zelfvertrouwen. Je blog is echt iets persoonlijks en dat moet je aan de wereld zien. Je kan soms dingen van je af schrijven, zoals dit?! En wat mij toch het meeste heeft geholpen is een dagboek, ik schrijf er in omdat ik heel veel wil onthouden en wil bewaren van mijn leven maar ook echt mijn gedachte dat ze toch ergens een plekje hebben dan dat ze de heletijd in mijn hoofd zitten te zweven. Zo ontdekte ik toch meer mijzelf, wie ik ben. Weten wie je eigenlijk ben geeft je ook echt meer zelfvertrouwen. Gewoon niet denken wat andere vinden, jezelf zijn en het ook laten zien. In jezelf geloven, niet denken dat het raar is. Gewoon denken dat het orgineel is! Raar is zo gek nog niet! Een beetje raar is wel leuk. En niet vergeten normal is very boring!

Wauw wat een stuk tekst heb ik geschreven. Soms moet je gewoon iets van je afschrijven, vaak doe ik dit in mijn dagboek maar ik dacht laat ik het eens een keertje op mijn blog schrijven! Echt fijn dat ik een blog heb! Wat vinden jullie van deze persoonlijke post?

Kisses from Jentel 

9 reacties:

  1. Mooi geschreven! Wat jammer dat je nooit echt een hechte band had met de klas op de basisschool. Wij hadden wel echt een hecht klasje altijd.. Wel fijn dat je je nu veel beter voelt op school!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je het er even uit hebt geschreven, fijn dat je het nu fijn hebt op school! Ik was in de eerste klas van de middelbare school verlegen en ook wel onzeker en met de jaren mee is dat helemaal over, zo fijn! Ik vind het fijn dat ik nu mijn eigen kledingstijl heb en mijn plekje heb gevonden. En normaal is heel saai! Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je erover hebt geschreven, je hebt helemaal gelijk gewoon genieten van het leven en positief en blij zijn! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi artikel altijd fijn als je even je verhaal kwijt kan. Ik dacht in het begin wat? Jij gepest je bent echt een mooie meid!! Ze waren gewoon allemaal jaloers op je

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Knap dat je dit deelt! Net zoals Manon, jij gepest? je bent ontzettend mooi, maar dat zegt niet altijd wat. Mijn blog heeft me ook echt geholpen te worden tot wie ik nu ben, zonder mijn blog was ik niet wie ik nu ben. Persoonlijke artikels vind ik fijn, het "schept een soort band met je lezers" (dat klinkt vreemd haha)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi geschreven! Ik vind het echt knap van je dat je het met ons deelt!
    Jij en gepest? Je bent super mooi! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi geschreven! En je bent een heel mooi meisje hoor, dus het is nergens voor nodig om onzeker te zijn! Dus heel goed dat je weer zelfvertrouwen hebt gekregen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je bent een prachtig meisje!
    ik volg je nu op bloglovin
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi geschreven. En ik ben het ook helemaal met je eens. Verder snap ik ook niet echt waarom je werd gepest, want je bent echt een prachtig en lief meisje, maar ja dingen gebeuren en je weet niet altijd waarom.

    ablogbyilah.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat een reactie op me blog plaats.
Ik lees elke reactie met plezier!

kisses ♥