20131223

10 Things what i love about Christmas

Hi Everyone! 'It's the most wonderfull time of the year, lala' Als ik aan Kerst denk dat komt dit liedje altijd in mij op. Vandaag ga ik het ook over Kerst hebben. Over twee dagen is het alweer Kerst. Eerste kerstdag ga ik gewoon gezellig met mijn ouders en mijn broertjes vieren en dan waarschijnlijk in de avond gourmetten. En de tweede kerstdag ga ik naar mijn moeders famillie in Barendrecht. Vandaag laat ik zien waarom ik van de Kerst houd!


Lichtjes maken het huis lekker gezellig. Het liefst zou ik mijn kamer helemaal vol hangen met lichtjes. Het heeft iets knus. En natuurlijk kan je geen kerstlichtjes missen in de kerstboom.

Het maakt niet uit hoe je Kerst viert, want het eten kan niet ontbreken. Bij ons thuis is het een soort traditie geworden om altijd te gourmetten bij Kerst. En ik wil ook niet iets anders. Het is zo gezellig, ieder met zijn eigen pannnetje. Stoofpeertjes eten wij ook vaak bij Kerst. Wat eten jullie altijd bij Kerst?

December is de maand van de gezelligheid voor mij. En Kerst val daaronder. Het is altijd zo gezellig om met je famillie op de bank een kerstfilm te kijken en dan met warme chocolademelk of met thee. Met de lichtjes. Gewoon allemaal gezelligheid!

Een Kerst zonder de kerstboom bestaat bij mij niet. Ookal vieren wij niet echt Kerst met cadeautjes onder de kerstboom. Maar het is iets symboolisch voor de Kerst. Het is altijd gezellig om de kerstboom op te zetten, wij hebben een neppe kerstboom, en natuurlijk de versieren met de kerstballen, slingers en natuurlijk de piek op de top!


Je outfit kiezen voor deze dagen is voor mij altijd erg moeilijk. Gelukkig staat op internet vol op met filmpjes en post op blogs om je kerst outfit te kiezen. Ik doe dit jaar mijn jurkje aan die ook heb aangedaan bij kerstgala.

Ookal heb ik nog geen foute kersttrui, maar ik vind het wel iets voor bij de kerst passen. Dat je 's ochtends uit je bed kom op eerste kerstdag. En dan lekker je trui aan doet, i love it!

Het belangrijkste vind ik toch wel dat ik samen met mijn famillie ben met Kerst. Het is toch wat je iets samen doet.

Kerst is echt een van de dagen waarvan ik lekker veel make-up op doe. Dat betekend in mijn geval: een hele ooglook met oogschaduw en lippestift. Lekker mezelf opmaken, ik hou er van!

Liedjes kunnen ook niet ontbreken bij kerst. En vooral het liedje 'All i want for Chistmas is you'.



Vroeger maakte ik altijd zelf mij kerstkaarten. Ik ging dan met mijn moeder en mijn broertje kaarten maken van oude kaarte van de jaren daarvoor. Wij hadden altijd een hele grote doos met allemaal kerstkaarsten. En dan soms maakte ik en mijn broertje ruzie over die ene leuke kaart. En die gingen we dan later aan de kindjes in onze klas geven.

Hebben jullie ook al zin in kerst? En wat gaan jullie doen eerste en tweede kerstdag?

Kisses,
Jentel 

4 reacties:

  1. leuk om te lezen. wij gaan ook elk jaar gourmetten met kerst, kan daar zo naar uitkijken.! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk om te lezen, wij eten elk jaar gevulde kalkoen bij opa en oma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk bericht! Ik vind de sfeer altijd super leuk, ik vind het wel jammer dat het dit jaar niet sneeuwt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk! Zelf vind ik foute kerstruien erg leuk, alleen zou ik het waarschijnlijk niet snel dragen, haha! ;)
    xxRoos

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat een reactie op me blog plaats.
Ik lees elke reactie met plezier!

kisses ♥