20140621

Yoghurt met banaan


In de ochtend eet ik graag geen brood meer de laatste tijd, hebben jullie dat ook of ben ik de enige? En bij mij thuis hebben we altijd wel Griekse yoghurt in huis en ooit heb ik gelezen dat het heel goed is in de ochtend. Dus ik dacht op een dood normale dag waarom probeer ik niet gewoon om yoghurt in de ochtend te eten. En het beviel me erg goed. Je zit er niet gelijk er vol van, maar het vult wel gewoon goed voor in de ochtend naar school bijvoorbeeld. 


Ingrediënten die je nodig hebt:
2/3 Eetlepels Griekse yoghurt (kan ook gewone yoghurt)
Klein handje vol noten naar eigen smaak
Halve banaan
Thee lepel honing
En een klein beetje kaneel over de banaan


En het eigenlijk bij elkaar gooien. Nou niet gooien want dan gaat het fout! Maar eerst doe ik yoghurt in een bakje en daarbij wat noten erover heen strooien, ik heb het liefst walnoten want daar ben ik gek op! Daarna snij een halve banaan in kleine plakjes en de andere helft van de banaan snij ik ook in stukjes, anders vind ik het zonde om een halve banaan weg te gooien. Na bananen hebben gesneden strooi ik er kaneel over heen en doe er nog wat honing erbij om het wat zoeter te maken. En natuurlijk kan je ook variëren zoals hieronder heb ik nog gedroogde fruit bij gedaan, dat was echt lekker. Trouwens dit ik heb ik vanochtend gegeten, in mijn totaal niet gênante panterprint pyjama. En het liefst drink ik er nog thee bij!


Een gezond en goed vullend ontbijt voor in de ochtend! I love it!

Wat eten jullie het liefst in de ochtend?

Kisses,
Jentel 

5 reacties:

  1. ziet er lekker uit ♥ ik krijg 's morgens ook geen brood weg xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er erg lekker uit! Ik ben laatst ook overgestapt van brood naar yoghurt! Toevallig hahaha :)
    Xxx Sarah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jum jum jum! Wat ziet dit er heerlijk uit, ik vind het altijd lekker om te wisselen van ontbijt, de ene keer boterham met jam, de andere keer yoghurt en de andere keer een cracker. Een beetje afwisseling. Ik ga deze ook zeker een keer proberen!

    Liefs

    Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk! Ik eet 's morgens al sinds klas 1 of zo alleen maar yoghurt met cruesli, brood krijg ik er niet door en vind ik ook niet lekker. Yoghurt is heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mjam mjam! Super mooie foto's, echt WeHeartIt waardig! Ik was een aantal maanden geleden helemaal verslaafd aan Griekse Yoghurt met banaan en cruesli. Zo lekker. Eet het nu niet meer omdat ik er buikpijn van krijg :( ♥♥

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat een reactie op me blog plaats.
Ik lees elke reactie met plezier!

kisses ♥