20140102

Labels maken van klei

Hi! Vandaag heb een soort van diy op mijn blog. Namelijk labels maken van klei. De moeder van mijn vriendin had dit verzonnen. En ik vond het echt zo'n leuk idee. Daarom wil ik het met jullie delen.


1. Als eerste pak een stukje klein een rol het tot een balletje
2. Rol dit balletje uit met een roller. De labels mogen niet te dun worden anders breken ze. En pak een vormpje uit je eigen keuze. Ik heb voor een hartje gekozen. Je kan gewoon koekjes vormpjes gebruiken.
3. Nu maak je een gaatje waaruit eindelijk het lintje of touw door heen gaat. Wij hebben dit zelf met een de dop van een pen gedaan.


4. De tekst kan niet ontbreken. De moeder van mijn vriendin had deze lettertjes gevonden. Maar je kan ook stempels gebruiken.
5. De letters drukken in het klei. En klaar is kees!
6. Dan nog een dagje wachten en dan zijn ze hard. Leg het klei wel op een platte ondergrond. Later kan je labels nog verven.

Het is heel leuk voorals je een verjaardag heb en je wilt iemand een cadeautje geven en dan met een labeltje erbij waarop happy birthday opstaat! 

Kisses,
Jentel 

4 reacties:

  1. erg leuk.! ook leuk om een cadeau mee te versieren xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk en creatief idee! En niet ens heel moeilijk om te maken:)
    Leuke blog heb je, ik volg je nu op GF,
    Liefs, Charlottte

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat een reactie op me blog plaats.
Ik lees elke reactie met plezier!

kisses ♥