20130815

Tips om beter te slapen

Pff ik moet strakjes mijn boeken ophalen, de vakantie is voor mij alweer bijna afgelopen sniksnik. Maar als school weer begint ga je ook weer vroeger slapen en weer eerder uit je bed, je moet toch weer wennen met je slaapritme en daarom dacht ik laat ik tips aan jullie laten zien om beter te slapen.

  • Eet 's avonds geen zware maaltijd, hierdoor moet je spijvertering nog veel verteren en heb je nog veel energie over. Eet liever eenn wat lichtere maaltijd voor dat je gaat slapen
  • Zorg dat je hoofd rustig en leeg is, hierdoor slaap je beter. Soms heb je nog zo veel dingen in je hoofd die je allemaal wilt doen, en als je alles niet wilt vergeten schrijf het op voor de volgende dag
  • Drink geen cafeïne voor dat je gaat slapen, dit zorgt voor een opwekkende gevoel dus drink geen cola, koffie, redbull, chocola, of thee, neem liever thee zonder cafeïne.

  • Drink voldoen water, tijdens het slapen verlies je veel vocht. En drink ook niet teveel want je wilt niet dat je 's avonds nog naar het toilet gaan
  • Sommige voedsel is wel handig om te eten/drinken voor het slapen gaat, zoals jullie wel weten warme melk en kamillethee. Maar ook kalkoen, banaan, havermout, honing, amandelen en nog veel meer.
  • Zorg voor een donkere slaapkamer. Niet dat er nog duizende lichtjes staan te knipperen.

  • Regelmatig gewoon vroeg naar je bed hierdoor veranderd je slaapritme en slaap je beter
  • Regelmatig sporten helpt ook voor een goeie slaap, maar je moet niet sporten voor het slapen gaan. Ga beter in de ochtend sporten
  • Zorg dat het niet te warm word in je kamer en onder de dekens dus doe altijd een raampje open

Even een vraagje aan jullie zouden jullie het leuk vinden als ik een instagram aanmaak special voor mijn blog? En zouden jullie dan mij ook gaan volgen? Laat het me weten. Jaa wij hebben een tablet dus ik dacht zou ik een instagram aanmaken voor m'n blog.

Kisses from Jentel 

6 reacties:

  1. Handige tips! Gelukkig hoef ik pas over twee weken naar school maar dan moet ik inderdaad ook weer helemaal opnieuw in het ritme komen. Als je een instagram aanmaakt zal ik je zeker gaan volgen!

    Liefs,
    Eva

    BeantwoordenVerwijderen
  2. handige tips.! een uur a halfuur voor het slapen gaan moet je ook niet meer op je telefoon, mobiel, tv of iets dergelijks kijken. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die tips kan ik goed gebruiken! Slapen gaat niet altijd even geweldig. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goede tips! Ik lig altijd ongeveer een uurtje wakker voordat ik in slaap val..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Handigen tips! Super leuk als je een Instagram account maakt voor je blog. ^^

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat een reactie op me blog plaats.
Ik lees elke reactie met plezier!

kisses ♥