20130117

Make your own masks

Ik wou voor jullie weer een set maken, ik had de set afgemaakt en poef de site deed het niet en de set ik niet opgeslagen. Ik had geen zin meer om een nieuwe set te maken omdat de site een beetje langzaam is dus ik ga vandaag wat anders doen. Maskers, maskers en maskers. Ik vind het zelf heerlijk om maskers op te doen. Ik doe het de laatste tijd bijna elke week. Ik vind het altijd zo heerlijk als ik de dag daarna een fris en mooi huidje heb. En dat kwam me op een idee om allemaal recepten te geven om een masker te maken. Misschien komen er sommig wel bekend voor voor want ik haal de recepten ook uit tijdschriften.

Voor een glad en fris gezicht:
Prak een banaan met room of kwark tot een stevige massa en roer een eetlepel honing doorheen. Laat het 15 op je huid inwerken. Spoel het af met lauwwarm water.

Voor een vochtboost:
Vermeng het wit van een ei met ongeveer 70 gram havermout en 1 eetlepel zuivere bijenhoning. Breng het op je gezicht aan. En laat het 15 tot 20 minuten inwerken.

Een masker voor een vette huid:
prak een banaan en met dit met honing en een paar druppeltje limoen. Breng dit aan op je gezicht en laat het 15 minuten intrekken.


Masker voor een rode huid:
Scheid eht eigeel van het eiwit en meng het gele met een flinke sneep limoensap. Gebruik een kwastje om het aan te brengen op je gezicht, want ik het is een dunne mengsel. laat het een kwartiertje in werken.

Masker voor een droge huid:
verwarm 1/2 kopje honing tot een aangenaamde temperatuur en mix het met bloem. Breng dit op je huid aan en laat het 20 minuten inwerken, spoel het daarna goed schoon.

Masker voor een gevoelige huid, goed voor de winter:
Meng een kopje yogurt met havermout. Laat het 15 minuten inwerken en spoel het af met warm water.

Voor een stralende teint:
Roer 3 el kwark, 2 el yogurt, 15 druppels olijfolie en 1 eierdooier door elkaar totdat er een pasta ontstaat, smeer dit mengseltje op je gezich en laat het 15 minuten inwereken

Kisses,
Jentel


1 reacties:

Lief dat een reactie op me blog plaats.
Ik lees elke reactie met plezier!

kisses ♥